انواع استایل

استایل اولد مانی چیست؟ مثل نخبگان و پولدار‌ها لباس بپوشید

داشتن یک استایل اولد مانی فراتر از لباس پوشیدن صرف بوده و می‌توان از آن به عنوان سبک زندگی هم یاد بکنیم. پذیرفتن ارزش‌ها و باورهای همراه با این سبک، می‌تواند شما را در مسیری به سمت رشد شخصی، ثبات مالی و پیچیدگی بی‌انتها هدایت بکند. بنابراین، می‌توانید از این راهنمای جامع در مورد استایل اولد مانی هم برای مردان و هم برای زنان الهام بگیرید و سفر خود را به سمت زیبایی‌شناسی استایل کلاسیک اولد مانی شروع بکنید.

استایل اولد مانی چیست؟

استایل اولد مانی یکی از جذاب ترین استایل‌های مردانه و زناته بوده که امروزه جزء ترند‌ترین استایل لباس طبقه‌بندی می‌شود. اگر بخواهیم در مورد تاریخچه و خاستگاه استایل اولد مانی و یا سبک اولد مانی بگوییم: این نوع استایل از اواخر قرن نوزدهم در بین خانواده‌های اشرافی و اصیل و به نوعی ثروتمند آمریکایی بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت. در واقع سه عنصر اصلی در استایل اولد مانی بسیار مورد توجه بوده که این سه عنصر مهم، ظرافت، پیچیدگی و سادگی است. یکی از ویژگی مشخصی که استایل اولد مانی دارد و به نوعی باعث جذابیت آن شده است، سادگی این استایل درحالی که لوکس و مجلل بودن آن حفظ می‌شود. برای توضیح بیشتر می‌توانیم بگوییم در این استایل با اینکه کیفیت لباس اهمیت دارد ولی خودنمایی و استفاده از اکسسوری‌‌های پر زرق و برق نقشی نخواهند داشت.

ویژگی‌های کلی استایل اولد مانی

  • عدم توجه به ترند‌های مد روز و برند‌های مطرح از مهم‌ترین ویژگی استایل اولد مانی است، درعوض به کار گیری آیتم‌های ساده، ظریف، لوکس و در عین حال باکیفت حرف اول را می‌زنند.
  • از دیگر خصوصیات مطرح استایل اولد مانی، شباهت بسیار نزدیک آن به استایل کلاسیک است ولی در نظر بگیرد برخلاف استایل کلاسیک در استایل اولد مانی، استفاده از عناصر شیک و مجلل اهمیت بیشتری دارد.
  • کیفیت بالای آیتم‌های به کار رفته در استایل اولد مانی اهمیت ویژه‌ای دارند. بیشتر آیتم‌های این نوع استایل توسط حرفه‌ای‌ترین خیاطان و صد البته با بهترین کیفیت پارچه دوخته می‌شوند. اگر می‌خواهید سبک اولد مانی را دنبال بکنند، همیشه کیفیت را به کمیت ترجیح بدهید. داشتن یک کمد لبااس با دو ست لباس باکیفیت، شیک و ساده بهتر از یک کمد لباس پر از لباس‌های ارزان و بی‌کیفیت است.
  • سادگی از ویژگی بارز استایل اولد مانی خواهد بود. شاید فکر بکنید این استایل برآمده از استایل خانواده‌های مرفه و ثروتمند بوده اما با نظر به این نکته، سبک اولد مانی باید سادگی داشته و به دور تجملات باشد و در عین حال لوکس بودن خود را حفظ بکند.
  • اکسسوری‌های پر زرق و برق در استایل اولد مانی جایی ندارد. در این استایل، اکسسوری‌های ساده، شیک و ظریف همواره به چشم می‌خورند که با به کار بستن آن‌ها، ظرافت کلی استایلتان حفظ می‌شود.

استایل مردانه اولد مانی

همان طور که می‌دانید استایل اولد مانی برای هر جنس و سنی قابل استفاده است. استایل مردانه اولد مانی در بین آقایان طرفداران زیادی دارد و برای اجرای این استایل لازم است، با برخی نکاتی آشنایی داشته باشید.

نکات مهم در داشتن استایل مردانه اولد مانی

به کار گیری رنگهای خنثی: اگر می‌خواهید یک استایل مردانه اولد مانی ایده‌آل داشته باشید، در نظر بگیرد که به کار گیری رنگ‌های خنثی و به نوعی محافظه کارانه نقش مهمی در اجرای این نوع استایل دارند‌. رنگ‌هایی چون بژ، کرم، خاکی، سیاه، سرمه‌ای و سفید از جمله رنگ‌های خنثی بوده که می‌توانید در آیتم‌های لباس از آن‌ها استفاده بکنید.

استفاده از طرحهای کلاسیک: دقت بکنید، همیشه تک رنگ بودن استایل مردانه در سبک اولد مانی مطرح نیست. در این نوع استایل، به طرح‌های کلاسیک اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. می‌توانید در لباس‌های خود از طرح‌های کلاسیکی چون چهار‌خونه، راه راه و شطرنجی استفاده بکنید.

توجه به کیفیت آیتمها: اگر می‌خواهید یک استایل مردانه اولد مانی داشته باشید، به کیفیت لباس‌هایی که می‌پوشید توجه کنید. همان طور که اشاره شده است، کمد لباستان را پر از لباس‌های بی‌کیفیت نکنید. در نظر بگیرد این موضوع به آن معنا نیست که حتما لباس گران‌قیمت بخرید. خرید لباس باکیفیت، شیک، ساده و قیمت مناسب همواره نکات مهم در داشتن یک استایل جذاب اولد مانی مردانه خواهد بود.

داشتن سبک رسمی و غیر رسمی: بیشتر افراد تصور می‌کنند، استایل اولد مانی تنها شامل لباس‌هایی به سبک رسمی می‌شود. اما این تصور کاملا اشتباه است. شما می‌توانید با توجه به موقعیت‌هایی که قرار است به آنجا بروید، استایل‌هایی اولد مانی رسمی و غیر رسمی داشته باشید. لباس‌های غیر رسمی و به نوعی به سبک کژوال زیادی وجود دارند که در عین شیک بودن مناسب روزمره و موقعیت‌های غیر رسمی هستند.

تناسب در آیتمهای استایل مردانه اولد مانی: به اندازه و به نوعی سایز دقیق لباس‌هایی که به عنوان آیتم‌هایی برای اجرای استایل اولد مانی انتخاب می‌شوند، دقت بکنید. آیتم‌های لباس در این نوع استایل باید نه گشاد و نه تنگ باشند. همچنین تمیز، مرتب و اتو کشیده بودن لباس‌ها در استایل مردانه اولد مانی بسیار اهمیت بالایی دارد.

استایل مردانه اولد مانی با توجه به فصل‌ها

برای داشتن استایل اولد مانی مردانه، بهتر است در فصول گرم سال، از لباس‌هایی که جنس پارچه‌ی آن‌ها پنبه، لنین و ابریشم است، استفاده بکنید. لباس‌های تک رنگ روشن، می‌توانند بهترین انتخاب باشند. اگر می‌خواهید استایل شما نزدیکی بیشتری به استایل اولد مانی داشته باشد، پولوشرت‌ها را به تی‌شرت‌ها ترجیح بدهید. می‌توانید سبک مونوکروم را هم در استایل اولد مانی خود به کار ببندید، به عنوان مثال از یک پولوشرت کرمی رنگ و یک شلوار پارچه‌ای یا کتان نزدیک به رنگ کرمی چون بژ در استایلیتان استفاده بکنید.

برای داشتن یک استایل اصیل اولد مانی در فصول سرد سال، حتما لباس‌هایی که جنس پارچه‌‌ی آن‌ها کشمیر، پشم، توییت و چرم طبیعی است، انتخاب بکنید. ترنچ‌کت، کت، پلیور‌ ساده و یا یقه اسکی، ژاکت و پالتو‌ها، بهترین آیتم‌ها برای داشتن یک استایل زمستانه مردانه به سبک اولد مانی است.

 

کفش‌های مردانه مناسب استایل اولد مانی

همان طور که می‌دانید، کفش‌ها در انواع سبک رسمی، نیمه رسمی و غیر رسمی وجود دارند. اما برای داشتن یک استایل اولد مانی با توجه به موقعیت‌های مورد نظر باید از کفش‌های سبک خاصی استفاده بکنید.

  • کفش‌های چون نیم‌بوت‌ها، آکسفورد، لوفر و بروگ مناسب‌ترین کفش‌ها برای داشتن یک استایل اولد مانی برای موقعیت‌های رسمی و کلاسیک است.
  • کفش‌های کتانی را هم می‌توان به عنوان ایده‌آل‌ترین کفش‌ها برای داشتن یک استایل غیر رسمی در سبک اولد مانی در نظر گرفت.

اکسسوری‌های مناسب استایل مردانه اولد مانی

در انتخاب اکسسوری‌های مناسب استایل مردانه اولد مانی، سعی بکنید از اکسسوری‌های تجملاتی به دور باشید. همان طور که بیشتر هم به این موضوع اشاره شد، یک نکته مهم در استایل اولد مانی به کارگیری ساده‌ترین آیتم‌ها است. ساعت مچی کلاسیک، کمربند چرمی، ساعت آفتابی کلاسیک و انواع کراوات‌های ساده، بهترین اکسسوری‌های مناسب این استایل خواهند بود.

دقت بکنید، برای یک استایل زمستانه اولد مانی، دستکش چرمی یا پشمی، شال گردن و کلاه برت‌ها هم می‌توانند جزء اکسسوری‌های ایده‌آل برای این استایل باشد.

استایل زنانه اولد مانی

در استایل زنانه اولد مانی همانند استایل مردانه، سادگی و ظرافت حرف اول را می‌زند. اما ویژگی‌هایی در استایل زنانه در این سبک وجود دارد که بهتر است با آن‌ها هم آشنا بشوید.

نکات مهم در اجرای استایل زنانه اولد مانی

استفاده از رنگهای ملایم و خنثی: برای داشتن یک استایل اولد مانی فوق‌العاده جذاب، حتما از رنگ‌های ملایم و پاستیلی و همچنین رنگ‌های خنثی در آیتم‌های مختلف لباستان استفاده بکنید. در نظر بگیرد برخلاف استایل مردانه‌ی اولد مانی، در استایل زنانه، محدودیتی در استفاده از انواع رنگ‌های تیره در آیتم‌های این استایل وجود ندارد اما انتخاب آن‌ها رسمیت و به نوعی رواج کمتری دارد.

اهمیت عناصر زنانگی: در استایل اولد مانی زنانه، توجه به عناصری که زنانگی و به نوعی ظرافت را به رخ می‌کشند، اهمیت ویژه‌ای دارد. سعی بکنید از لباس‌هایی با پارچه‌های ایده‌آل و الگوهای مناسب با سبک کلاسیک را بیشتر مد نظر داشته باشید.

توجه به آرایش و استایل مو: یکی از موضوعات بسیار مهم در داشتن یک استایل زنانه اولد مانی، انتخاب یک سبک آرایش و استایل مو خاص است. دقت بکنید در این نوع استایل داشتن آرایش غلیظ توصیه نمی‌شود، در عوض آرایش ملایم به سبک کلاسیک جزء جدانشدنی از این استایل است. سعی بکنید، استایل مو‌های که سبک کلاسیک دارند را دنبال کنید. دقت داشته باشید، رنگ قرمز در رژ لب و رنگ ناخن یک عنصر اصلی در استایل اولد مانی است، با این حال رنگ‌های طبیعی هم جایگاه ویژه‌ای دارند.

استایل زنانه اولد مانی؛ سبک رسمی

برای داشتن یک استایل رسمی اولد مانی، حتما از لباس‌هایی که جنس پارچه‌ی آن‌ها، ساتن، گیپور، مخمل و ژورژت است، استفاده نمایید. الگو و طرح لباس مورد نظر در این نوع استایل باید با سبک‌های کلاسیک هماهنگ باشد. لباس‌های رسمی برای استایل‌های زنانه اولد مانی بیشتر دوخت و الگوی ظریفی دارند. همچنین سعی بکنید در دوخت لباس خود حتما به اندازه دقیق و هماهنگی آن با اندامتان توجه بکنید. برای انتخاب اکسسوری برای این سبک استایل، پیشنهاد می‌کنیم از جواهرتی از جنس طلا، نقره و مروارید استفاده کنید. در مجموع به کار گیری اکسسوری‌های ظریف بهترین انتخاب برای این نوع استیل خواهند بود.

کفش هم به عنوان یکی از عناصر اصلی بوده که در سبک رسمی اولد مانی زنانه باید برخی از موارد را در نظر بگیرد: کفش‌های پاشنه بلند پمپی و انواع صندل‌ها در رنگ‌های مناسب با لباستان، بیشترین هماهنگی را با این نوع استایل دارد. دقت بکنید کفش‌های پمپی پاشنه بلند حالت ظریفی داشته باشند.  در فصل‌های سرد نیم‌بوت‌ها هم هماهنگی ایده‌آلی با استایل اولد مانی رسمی زنانه دارد.

استایل اولد مانی و پولداری

استایل زنانه اولد مانی؛ سبک کژوال

برای داشتن استایل کژوال و به نوعی نیمه رسمی تا غیر رسمی می‌توانید از آیتم‌های خاصی استفاده کنید. شلوار‌های پارچه‌ای، شومیز و بلیزر‌ها بهترین انتخاب برای اجرای این نوع استایل خواهند بود. در نظر بگیرد، رنگ‌های خنثی انتخاب بهتری در مقایسه با دیگر انواع رنگ‌ها در این استایل هستند. اگر دوست دارید استایلتان کمی متفاوت‌تر باشد، می‌توانید از لباس‌های طرح‌دار چون خال خالی، راه راه و شطرنجی هم استفاده بکنید. در فصل زمستان، پالتو‌ طرح کلاسیک، پلیور، کت و انواع دامن جنس طبیعی چون کشمیر، پشم، پنبه و موهر به همراه نیم‌بوت‌های زنانه، قابل استفاده در استایل‌های کژوال اولد مانی برای زنان است.

بهتر است در استایل کژوال زنانه در سبک اولد مانی از اکسسوری‌های کمتری استفاده بکنید. همان طور که می‌دانید بهتر است در استایل روزمره اکسسوری‌های جنس فلزی و درخشنده محتاطانه به کار گرفته بشوند‌. اما فراموش نکنید، ساعت مچی ظریف و ساده و یک عینک آفتابی سبک کلاسیک، می‌توانند استایل کژوال اولد مانی شما را به بهترین شکل تکمیل بکنند. کیف‌های چرمی کوچک که طرح ساده‌ای داشته باشند، به عنوان یک آیتم مهم در استایل کژوال اولد مانی استفاده دارند. اکسسوری‌های زمستانه برای این نوع استایل، شامل کلاه‌های برت، دستکش‌های چرمی و شال‌گردنی‌های پارچه‌ای یا بافتنی ظریف خواهند بود.

کفش‌هایی چون کفش کالج، کتانی و صندل‌های بدون پاشنه در جنس‌های جیر و چرم می‌توانند، بهترین انتخاب برای این نوع استایل باشد. دقت بکنید، کفش‌هایتان باید سادگی و راحتی خود را حفظ بکنند و درعین حال شیک به نظر بیایند.

سبک آرایش در استایل کژوال اولد مانی هم از قواعد خاصی پیروی می‌کند. داشتن آرایش بسیار ملایم به طوری که تنها نواقص پوستی از بین بروند و کمی رنگ لب و گونه‌ها بولد‌تر بشود از جمله دستورالعمل‌های آرایشی است که در این سبک استایل بیشتر به چشم می‌خورد. بافت مو و موی دم اسبی پشت گردن از جمله استایل مو ساده‌ای بوده که در سبک اولد مانی کژوال برای خانم‌ها قابل استفاده هستند.

جمع‌بندی

هنگامی که صحبت از ظرافت، پیچیدگی و سادگی از مد می‌شود، کمتر سبکی را می‌توان پیدا بکنیم که به سبک اولد مانی فکر نکند. استایل اولد مانی به طور دقیق، گذشته و حال را در هم می‌آمیزد تا ظاهری ساده و در عین حال مجلل و شیکی در شما ایجاد بکند. در این مقاله، سعی کرده‌ایم عناصر ضروری برای داشتن یک سبک اولد مانی برای مردان و زنان بررسی کنیم. امیدواریم با خواندن این راهنما، به دنیای اصیل و ظرافت سبک اولد مانی با تفکر و ایده‌های بهتری وارد بشوید.

مجله مد مدیناست

مجله "مدیناست" با رویکردی متفاوت، جذابترین و جدیدترین اخبار دنیای مد و پوشاک را برای علاقمندان ارائه می‌دهد. از آخرین طراحی‌ها و روند‌های جهانی گرفته تا نکات استایل و ترفندهای خرید هوشمندانه، این مجله به خوانندگان خود یک تجربه فراگیر از دنیای مد می‌آفریند. با محتوای متنوع و تصاویر جذاب، "مدیناست" به عنوان راهنمایی جامع برای افرادی که به دنبال به‌روزترین اطلاعات مد هستند، شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوال برایتنا پیش آمده؟از ما بپرسید
×
پشتیبانی مدیناست