دسته‌بندی نشده

میسلار واتر چیست؟ روش استفاده از میسلار واتر

به همان اندازه که آرایش کردن و دیدن نتایج آن برای خانم‌ها خوشایند و لذت‌بخش است، پاک کردن آرایش چه کم و چه زیاد می‌تواند دشوار و آزاردهنده باشد. زمانی که بحث به پاک کردن آرایش چشم هم می‌رسد، این سختی چندین برابر می‌شود چراکه وارد شدن آرایش و پاک‌کننده به داخل چشم سوزش شدیدی ایجاد می‌کند. در نتیجه در این‌جا است که اهمیت و نقش مهم میسلار واتر در میان محصولات مراقبتی و بهداشتی پوست مشخص می‌شود. همه خانم‌ها به یک میسلار واتر باکیفیت و متناسب با پوست خود در میان انواع لوازم بهداشتی و مراقبتی خود نیاز دارند. اما میسلار واتر چیست و طرز استفاده آن چگونه است؟ در ادامه به این سؤالات پاسخ خواهیم داد.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر (Micellar Water) نوعی پاک‌کننده پوست متشکل از موادی همچون مرطوب‌کننده از جمله گلیسیرین و ویتامین به همراه سورفکتانت‌های ملایم بر پایه آب است. در این پاک‌کننده صورت از الکل استفاده نشده و به همین دلیل ضرری برای پوست شما ندارد. از جهتی ترکیبات خاص آن موجب نفوذ به عمق پوست و پاکسازی انواع چربی و آلودگی بدون خشک کردن پوست صورت می‌شود.

خبر خوب آنکه این نوع پاک‌کننده پوست برخلاف مدل‌های رایج دیگر همچون شوینده‌های کف‌دار و الکل‌دار نیازی به شستشو با آب ندارد. در نتیجه در زمان‌هایی که نمی‌خواهید موها و لباس‌هایتان در هنگام پاک کردن صورت خیس شود، میسلار واتر به کمک شما خواهد آمد.

انواع میسلار واتر

اگرچه مدت زمان زیادی از رواج میسلار واتر در صنعت زیبایی نمی‌گذرد، اما به دلیل تقاضا و محبوبیت بالا بسیاری از برندهای معتبر به تولید انواع میسلار واتر پرداخته‌اند. به این ترتیب هر فردی با هر نوع و جنس پوست می‌تواند مدل مورد نیاز را پیدا کند. این انواع را می‌توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم:

  • میسلار واتر مناسب پوست خشک: اگر پوست خشکی دارید، باید نوعی را انتخاب کنید که چربی پوست شما را از بین نبرد. از جهتی دارای مواد مفید و مرطوب‌کننده همچون ویتامین‌ها باشد که با نفوذ به پوست حس طراوت به پوست شما بدهد.
  • میسلار واتر مناسب پوست حساس: اگر جنس پوست شما حساس بوده و به‌راحتی تحریک، قرمز و دچار جوش می‌شود، باید مدل‌های مناسب پوست حساس را انتخاب کنید. این نوع میسلار واتر دارای فرمولاسیون ملایم‌تری است و پوست حساس را تحریک نمی‌کند.
  • میسلار واتر مناسب پوست چرب: مدل‌های مناسب پوست چرب به کنترل چربی پوست کمک می‌کنند و از جهتی موجب باز شدن منافذ پوست نخواهند شد.

روش استفاده از میسلار واتر

به طور کلی می‌توانید از میسلار واتر برای پاک کردن آرایش لب، پوست و چشم استفاده کنید. برای استفاده از این پاک‌کننده به انجام کار خاص و پیچیده‌ای نیاز نیست. تنها باید به این شکل عمل کنید تا پوستتان توسط آن از هر آلودگی و آرایشی پاک شود:

  1. یک پد سکه‌ای یا مقداری پنبه توپی را با مقداری میسلار واتر آغشته کنید.
  2. سپس پد را بر روی قسمت‌های مختلف پوست صورت بکشید. نیازی به فشار دادن پد نیست و آرام عمل کنید تا پوست تحریک نشود.
  3. برای پاک کردن آرایش لب از تکه پنبه یا پد دیگری استفاده کنید و به آرامی آن را بر روی لب‌ها بکشید.
  4. برای پاک کردن آرایش چشم با میسلار واتر هم از پنبه یا پد تمیز و جداگانه استفاده کنید. کافیست چند ثانیه پنبه را با ملایمت بر روی مژه‌ها نگه دارید تا آرایش را جذب کند و سپس آن را به آرامی حرکت دهید.
  5. برای استفاده از آب میسلار برای پاک کردن آرایش چشم باید پنبه یا پد را به مقدار بسیار کمی از آن آغشته کنید تا زیاد بودن مایع باعث وارد شدن آن به چشم نشود.

فواید میسلار واتر

استفاده از میسلار واتر و جایگزین کردن سایر پاک‌کننده‌ها با آن مزایای مختلفی برای شما به همراه خواهد داشت. به‌صورت مختصر می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • پاک‌کنندگی سریع: قطعاً استفاده از این محصول در مقایسه با شوینده‌های کف‌دار که به شستشو، آبکشی و خشک کردن پوست نیاز دارند، زمان کمتری می‌برد.
  • عدم نیاز به شستشو با آب: شستشوی مداوم صورت با شوینده و آب می‌تواند موجب خشکی پوست شود و خوشبختانه با استفاده از این پاک‌کننده نیازی به آبکشی نیست.
  • عدم از بین بردن چربی‌های مفید: مواد و ترکیبات آن به‌گونه‌ای است که رطوبت پوست را حفظ می‌کند.
  • تنوع برای پوست‌های مختلف: مدل‌های مختلف میسلار واتر برای انواع جنس پوست مناسب است.
  • پاک‌کنندگی عمیق: این مایع به عمق پوست نفوذ کرده و پاک‌کنندگی کاملی انجام می‌دهد.
  • رفع اشتباهات آرایشی: در صورتی که در هنگام آرایش کردن از قسمتی از آرایش راضی نیستید و برای مثال احساس می‌کنید خط چشم‌ها قرینه نشده‌اند، می‌توانید با مقدار کمی پنبه و میسلار واتر اشتباهات را پاک کنید.

بهترین میسلار واتر

همان‌طور که اشاره کردیم، برندهای متعددی به دلیل تقاضای بالای افراد به تولید انواع میسلار واتر پرداخته‌اند. این پاک‌کننده را هر فرد با هر جنسیتی می‌تواند به روتین پوستی خود اضافه کند و تنها مخصوص پاک کردن آرایش نیست. بلکه برای پاک کردن پوست از آلودگی‌های روزمره برای همه افراد و حتی آقایان هم کاربرد دارد. به همین دلیل برندهای معتبری آن را تولید کرده‌اند که بعضی از بهترین آن‌ها به این شرح هستند:

  • گارنیر
  • سیمپل
  • بایودرما
  • لورآل
  • نوتروژینا
  • کامان
  • دیپ سنس

قیمت میسلار واتر

در مجموع قیمت میسلار واتر به عوامل گوناگونی بستگی دارد. برای مثال برند، کیفیت، ترکیبات، حجم و نوع آن در قیمت تأثیر می‌گذارد. با این وجود می‌توان گفت با توجه به مزایای مهمی که دارد، در مقایسه با سایر پاک‌کننده‌ها از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. همچنین به طور معمول مدل‌های خارجی دارای قیمت بالاتری هستند. در نتیجه اگر به دنبال مدل‌های ارزان قیمت هستید، باید به سراغ برندهای ایرانی بروید.

نتیجه‌گیری

در نهایت میسلار واتر محصولی عالی و کاربردی برای افزودن به روتین پوستی به حساب می‌آید. فارق از جنسیت و سن می‌توانید مدلی متناسب و سازگار با پوست خود پیدا کنید و با پاکسازی عمیق پوستی شفاف‌تر و تمیزتر از همیشه داشته باشید.

 

مجله مد مدیناست

مجله "مدیناست" با رویکردی متفاوت، جذابترین و جدیدترین اخبار دنیای مد و پوشاک را برای علاقمندان ارائه می‌دهد. از آخرین طراحی‌ها و روند‌های جهانی گرفته تا نکات استایل و ترفندهای خرید هوشمندانه، این مجله به خوانندگان خود یک تجربه فراگیر از دنیای مد می‌آفریند. با محتوای متنوع و تصاویر جذاب، "مدیناست" به عنوان راهنمایی جامع برای افرادی که به دنبال به‌روزترین اطلاعات مد هستند، شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوال برایتنا پیش آمده؟از ما بپرسید
×
پشتیبانی مدیناست