سلامت

بهترین شربت افزایش قد کودکان خارجی

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ژاپنی‌ها در چند دهه گذشته میانگین رشد قد مردم کشورشان را حدود ده سانتی‌متر افزایش داده‌اند. رمز و راز این بلندی قد نیز در چیزی سوای خوردوخوراک کودکان و البته سبک زندگی آن‌ها نهفته نیست. قدِ بلند یکی از عوامل پدیدآورنده اعتمادبه‌نفس در نوجوانان و جوانان است. به‌ویژه که در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که کودکان از خردسالی از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تأثیر می‌پذیرند؛ پس اگر شما هم نگران رشد قد کودکتان هستید، شربت افزایش قد کودکان به کمک شما می‌آید تا نگرانی شما را تا حدودی برطرف کند.

با ما همراه باشید تا به بررسی اثرگذاری شربت رشد قد کودکان و معرفی انواع آن‌ها بپردازیم.

چگونگی تأثیر شربت افزایش قد مولتی‌ویتامین در رشد قد کودکان:

نخستین عامل مؤثر در بلندقد شدن کودکان تغذیه مناسب است. همان‌گونه که ژاپنی‌ها توانسته‌اند با بهبود وضعیت تغذیه کودکان، قد مردم خود را تا ده سانتی‌متر افزایش دهند؛ بنابراین نخستین گام برای پدر و مادرهایی که می‌خواهند بچه‌های بلندقدی داشته باشند، تغذیه اصولی و سالم بچه‌هاست.

تغذیه سالم شامل کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌هاست. در کنار آن‌ها نیز ریزمغذی‌ها رشد عصبی و تعادل هورمونی بدن را بر عهده می‌گیرند. بالا بردن سیستم ایمنی بدن کارکرد دیگر ریزمغذی‌هاست که شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌شوند. البته خواب درست و ورزش هم گزینه‌های دیگری برای داشتن زندگی سالم و رشد قد کودکان است.

استفاده از شربت افزایش قد راهی مطمئن برای رساندن ریزمغذی‌های ضروری به بدن کودک شماست. گاهی مواد غذایی مطمئنی در دسترس شما نیست. گاهی هم مقدار ویتامین‌هایی که از مواد خوراکی به بدن کودکانتان می‌رسد، کافی نیست. در این شرایط، بهترین راه برای بلندقد شدن کودکان بهره بردن از شربت رشد قد کودکان است. این شربت همه مواد ضروری برای رشد بدن کودک شما را در یک مجموعه فراهم کرده و در اختیار شما می‌گذارد.

 

آشنایی با انواع شربت افزایش قد کودکان و ویژگی‌های آن‌ها:

با چند نمونه از بهترین شربت‌های افزایش قد کودکان آشنا شوید:

1-   شربت مولتی‌ویتامین افزایش قد و وزن Argivit:

Argivit، آرجیویت یا آرگیویت شربت مولتی‌ویتامین افزایش اشتها و قد کودکان است. این شربت از فرمولی پیشرفته برای تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای رشد کودکان برخوردار است. سلنیوم، منگنز، مولیبدن، ید و کروم از نمونه مواد معدنی به‌کاررفته در فرمول ساخت این شربت است. مجموعه‌ای از ویتامین‌ها نیز در این شربت رشد وجود دارد که آن را تبدیل به بهترین شربت رشد قد کودکان ساخته است.

در فرمول ساخت شربت آرجیویت هیچ‌گونه رنگ و طعم‌دهنده مصنوعی به کار نرفته است. شربت آرجیویت اشتهای کودک شما را در طول روز تحریک می‌کند. شب‌هنگام و در زمانی که کودک شما در خواب است نیز سبب رشد بیشتر قد او می‌شود. جالب است بدانید این شربت پرفروش‌ترین شربت برای بلندی قد کودکان در ترکیه و حتی در اروپا شناخته شده است.

شربت Argivit دارای بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. بد نیست نگاهی به ویژگی‌های این شربت بیندازیم:

  • خوردن این شربت برای کودکان بین چهار تا ده‌ساله توصیه شده است.
  • شربت آرجیویت دارای انواع ویتامین‌هاست و در کنار تقویت اشتهای کودکان، از بروز کوتاهی قد در آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  • شربت افزایش قد کودکان آرگیویت ساختاری سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی دارد که می‌تواند در رشد کودکان اثرگذار باشد. زینک، سلنیوم، منگنز، کروم، مولیبدن و ید ازجمله مواد معدنی موجود در این شربت مولتی‌ویتامین است.
  • از ویتامین‌های به‌کاررفته در این شربت باید به ویتامین‌های گروه B، ازجمله B2، B3، B5، B6، B12 و ویتامین‌های C، D و همچنین اسیدفولیک، بوتین و ال آرژنین اشاره کنیم. مجموعه این ویتامین‌ها تأثیر مهمی در سلامتی و رشد کودکان دارند.
  • ماده معدنی زینک موجود در این شربت نیز یکی از مواد مؤثر در رشد پوست، مو، بافت‌ها و استخوان‌های کودک شماست. زینک و ویتامین‌های گروه B در افزایش اشتهای کودکان هم تاثیرگذارند.
  • کودکان همواره مشتاق بازی‌هایی مانند دویدن و ورزش‌های دویدنی هستند. وجود انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی در شربت افزایش قد کودکان آرجیویت احساس بی‌حالی و خستگی زودرس را از کودکان دور می‌کند.
  • یکی از مواد معدنی که در این شربت یافت می‌شود، فسفر است. فسفر عنصری است که در رشد استخوان‌ها و دندان‌های کودک شما نقش مهمی بازی می‌کند. در کنار ده‌ها اثر این ماده مفید باید به بالا بردن قدرت هوش و تمرکز کودکان نیز اشاره کنیم که پس از خوردن این داروی مکمل روی می‌دهد.
  • عملکرد سیستم عصبی کودکان با خوردن شربت Argivit بهتر می‌شود.
  • در یک کلام، شربت رشد قد کودکان Argivit رشد استخوان‌ها، دندان‌ها، بافت‌ها و بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن کودکان را به دنبال دارد.
  • اگر کودک شما کمتر از چهار سال سن دارد، برای دادن این شربت باید از پزشک او اجازه بگیرید.
  • این شربت بدون گلوتن است.

2- شربت مولتی سانستول پلاس زینک:

زینک ماده اصلی در ساخت شربت مولتی سانستول پلاس زینک است. زینک همان‌طور که اشاره شد، تأثیر مهمی در رشد استخوان‌ها و دندان‌های کودک، تقویت سیستم ایمنی او و همچنین سلامتی پوست و موی کودک شما دارد. خوش‌مزه بودن این شربت کودک شما را ترغیب به خوردن آن می‌کند. البته باید حواستان باشد که کودک شما در خوردن شربت سانستول پلاس زینک زیاده‌روی نکند.

3- شربت آرژی پلاس:

شربت آرژی پلاس یوروویتال شربت دیگری برای افزایش رشد کودکان است. شربت آرژی پلاس هم دارای اسیدآمینه ضروری برای رشد قدی کودکان یا همان ال آرژنین است. ویتامین‌های A و D و کلسیم و زینک نیز از مواد دیگر موجود در این شربت افزایش قد کودکان است.

4- شربت آرژیتال:

شربت آرژیتال محصولی از یکی از شرکت‌های شناخته‌شده انگلیس است. جالب است بدانید در هر 6 میلی‌لیتر از این شربت 500 میلی‌گرم ال آرژنین وجود دارد. همه مواد مفید برای رشد قد را در این شربت هم می‌توانید بیابید.

5- شربت کیندر:

شربت بلژیکی کیندر یکی دیگر از شربت‌های مؤثر در بلندی قد کودکان است. آرژنین که پای ثابت شربت‌های افزایش قد است، در این شربت هم وجود دارد. در کنار این ماده ضروری، ویتامین B2، ویتامین D، کلسیم، فسفر و زینک این شربت بلژیکی نیز به رشد قد کودک شما کمک می‌کند. شربت کیندر را کودکان بالای سه سال می‌توانند نوش جان کنند.

6- شربت استئوکر:

همان‌طور که اشاره کردیم، کلسیم ماده‌ای ضروری برای رشد استخوان‌ها و قد کودکان است. شربت استئوکر با استفاده از این ماده معدنی تولید شده و کودکان بزرگ‌تر از یک سال می‌توانند این شربت را نوش جان کنند. البته این شربت برای کودکان بزرگ‌تر و نوجوانان هم استفاده می‌شود. در کنار کلسیم باید به مواد معدنی منیزیم، زینک و ویتامین D این شربت مقوی هم اشاره کنیم.

بهترین زمان تأثیر شربت افزایش قد کودکان:

بهتر است دستور مصرف شربت آرجیویت را از پزشک کودکان فرزند خود بپرسید؛ اما اگر دستور خاصی برای مصرف آن ندارید، طبق این سفارش عمل کنید. سفارش شده کودکان چهار تا ده سال تنها یک بار در طول روز این شربت را به‌اندازه پنج تا ده میلی‌لیتر میل کنند.

بهترین زمان خوردن شربت مولتی‌ویتامین Argivit پس از وعده غذایی ناهار یا شام است. مصرف شربت رشد قد کودکان Argivit تا دو دوره اشکالی ندارد؛ اما دقت کنید که پس از این دو دوره مصرف دارو را باید قطع کنید. البته پس از یک دوره استراحت دوباره می‌توانید آن را به کودک درحال رشد خود بدهید.

افزایش قد کودکان شربت و دارو

مواد موجود در بهترین شربت افزایش قد کودکان:

شربت‌های مولتی‌ویتامین مجموعه‌ای سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که در بلند شدن قد کودکان مؤثرند. با برخی از مواد موجود در این شربت‌ها آشنا شوید:

ال آرژنین:

ال آرژنین اسید آمینه‌ای است که هورمون رشد را در بدن انسان تحریک می‌کند. خوردن این ماده در بیداری افزایش ترشح هورمون‌های رشد قد را در حالت خواب در کودکان به دنبال دارد. پژوهش‌ها نشان داده کودکانی که مقدار بیشتری از این ماده به رژیم غذایی آن‌ها افزوده شده، رشد بیشتری از کودکانی داشته‌اند که ال آرژنین کمتری دریافت کرده‌اند.

در واقع، محرک رشد بودن این ماده باعث شده تا بسیاری از شربت‌های رشد قد کودکان نام خود را از آرژنین بگیرند. بدیهی است این ماده نیز در شربت افزایش قد کودکان به مقدار زیاد یافت می‌شود. جالب است بدانید ورزش کردن به‌صورت چشمگیری سطح ترشح این هورمون را در بدن کودکان افزایش می‌دهد. گوشت قرمز و سفید، ماهی و حبوبات دارای ال آرژنین هستند.

ویتامین D:

ویتامین D یکی از مهم‌ترین مواد تأثیرگذار در رشد کودکان است. کمبود این ویتامین حتی می‌تواند باعث نرمی و پوکی استخوان در کودکان و بزرگ‌سالان شود. این ویتامین در نور خورشید و برخی از مواد خوراکی پیدا می‌شود. ویتامین D یکی از مواد تشکیل‌دهنده شربت رشد قد در کودکان است.

ویتامین C:

ویتامین C یا اسید اسکوربیک ماده‌ای مؤثر در تقویت سیستم ایمنی بدن است و نقش موثری در رشد بدن و قد کودکان بازی می‌کند. این ویتامین به مقدار زیاد در مرکبات وجود دارد.

ویتامین A:

ویتامین A یکی دیگر از ویتامین‌هایی است که در شربت افزایش قد کودکان پیدا می‌شود. کمبود این ویتامین باعث می‌شود رشد کودکان در زمان مناسب آن کامل نشود. حفظ استحکام استخوان‌ها هم یکی دیگر از کارکردهای ویتامین A است. این ویتامین را در برخی از میوه‌ها و سبزی‌ها مانند میوه‌های زردرنگ و جگر گاو پیدا می‌کنید.

ویتامین‌های گروه B:

ویتامین‌های گروه B از مهم‌ترین ویتامین‌های مؤثر در رشد بدن کودکان هستند. با این گروه از ویتامین‌ها آشنا شوید:

  • ویتامین B1 یا تیامین مسئول خون‌رسانی به اجزای گوناگون بدن کودک شماست. تیامین در کنار کمک به عملکرد درست قلب و سیستم عصبی کودک، وظیفه رشد بدن او را هم به عهده دارد. ویتامین B1 موجود در شربت رشد قد کودکان نیز به رشد قد کودک شما کمک می‌کند. ویتامین B1 را در برنج، بادام زمینی و سویا پیدا می‌کنید.
  • ویتامین B2 یا ریبوفلاوین هم نه‌تنها رشد کودکان را تضمین می‌کند، بلکه پوست، مو و ناخن‌های آن‌ها را هم سالم نگه می‌دارد. ویتامین B2 نقش پررنگی در رشد استخوان‌ها دارد و خطر شکستگی استخوان‌ها را کاهش می‌دهد. این ویتامین در شیر، تخم‌مرغ و قارچ وجود دارد.
  • ویتامین B6 سیستم ایمنی بدن کودک را تقویت می‌کند و نقش مهمی در مبارزه با عفونت‌ها دارد. سالم نگه داشتن سلول‌ها کمک می‌کند تا کودک شما قد بلندتری داشته باشد. جو دوسر، مرغ و موز منابع خوبی از این ویتامین هستند.
  • ویتامین B12 نیز حامی استخوان‌ها و بافت‌های بدن برای رشد قد است. این ویتامین در بهترین شربت افزایش قد کودکان گنجانده شده است. از دیگر فایده‌های ویتامین B12 باید به پیشگیری از کم‌خونی اشاره کنیم. کم‌خونی باعث ضعف و خستگی زودهنگام کودکان شما می‌شود. جگر، گوشت گاو و لبنیات دارای ویتامین B12 هستند.

ویتامین K:

بسیاری از شما نقش ویتامین K را در انعقاد خون و جلوگیری از خون‌ریزی می‌دانید؛ اما شاید ندانید که این ویتامین از مهم‌ترین مواد برای سلامتی و تراکم استخوان‌ها نیز هست. ویتامین K موجود در شربت رشد قد کودکان نیز به رشد قد آن‌ها کمک می‌کند. ویتامین K در سبزی‌ها، بروکلی و گل‌کلم پیدا می‌شود.

زینک:

زینک یکی از مواد معدنی ضروری برای بدن انسان در هر سنی است. وجود این ماده در بدن کودک باعث رشد سلول‌های بدن او می‌شود. زینک از مشکل کوتاهی قد کودکان نیز پیشگیری می‌کند و بدن آن‌ها را به رشد وادار می‌کند. این ماده مفید معدنی هم در شربت افزایش قد کودکان وجود دارد. حبوبات، میوه‌ها و گوشت قرمز دارای زینک هستند.

کلسیم:

کلسیم یکی از اصلی‌ترین مواد برای رشد استخوان‌ها در کودکی است. سالم و پرتراکم ماندن استخوان‌ها هم به وجود این ماده معدنی در بدن بزرگ‌سالان بستگی دارد. لبنیات موادی سرشار از کلسیم هستند. البته کلسیم را در گیاهان زیادی مانند کنجد و کلم بروکلی هم می‌توانید بیابید.

منیزیم:

منیزیم عنصر دیگری است که به کمک کلسیم می‌آید و نقش مهمی در استحکام استخوان‌ها بازی می‌کند. کمبود این ماده معدنی در بدن کودکان باعث می‌شود تا رشد قدی خوبی نداشته باشند. منیزیم را در دانه‌های کنجد، جو دوسر و تخمه آفتاب‌گردان پیدا می‌کنید.

بور:

بور ماده‌ای مؤثر در تنظیم مقدار ویتامین D بدن است. این ماده کمک می‌کند تا بدن کودک کلسیم را جذب کند و رشد قدی کودکان سرعت یابد. بور در سیب، شیر و سیب‌زمینی وجود دارد.

گفتار پایانی:

نخستین عامل بلندی قد انسان‌ها ژنتیک است؛ اما همان‌طور که در آغاز مطلب اشاره کردیم، ژاپنی‌ها نخستین مردمی هستند که بر ژنتیک هم پیروز شده و میانگین قد مردم خود را افزایش داده‌اند. دقت داشته باشید که مهم‌ترین عامل در بلندی قد کودک شما تغذیه درست، خواب به‌اندازه، ورزش کردن و سبک زندگی سالم اوست؛ اما در کنار این چند عامل، عوامل کمکی هم به میان می‌آیند تا شما کودکی بلندقدتر داشته باشید. شربت افزایش قد کودکان Argivit یکی از مؤثرترین این عوامل است.

مجله مد مدیناست

مجله "مدیناست" با رویکردی متفاوت، جذابترین و جدیدترین اخبار دنیای مد و پوشاک را برای علاقمندان ارائه می‌دهد. از آخرین طراحی‌ها و روند‌های جهانی گرفته تا نکات استایل و ترفندهای خرید هوشمندانه، این مجله به خوانندگان خود یک تجربه فراگیر از دنیای مد می‌آفریند. با محتوای متنوع و تصاویر جذاب، "مدیناست" به عنوان راهنمایی جامع برای افرادی که به دنبال به‌روزترین اطلاعات مد هستند، شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوال برایتنا پیش آمده؟از ما بپرسید
×
پشتیبانی مدیناست