انواع استایلراهنمای خرید

شلوار مام استایل برای چه افرادی مناسب است؟

شلوار مام استایل از جمله شلوار‌های جین است که با اینکه در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی بسیار ترند بوده در چند سال اخیر هم جزء شلوار‌های مد روز گشته است. این شلوار‌ها از ویژگی‌های خاصی برخودارند که باعث شده طرفداران مد و استایل حتما یک شلوار مام استایل در کمد لباس خود برای ست کردن با انواع لباس دیگر داشته باشند. در این مقاله قصد داریم با شلوار مام استایل، نحوه ست کردن آن و اینکه این شلوار بیشتر مناسب چه نوع افرادی است، آشنا شویم.

شلوار مام استایل چیست؟

شلوار مام استایل یک نوع شلوار جین با قد نسبتا کوتاه بوده که دارای فاق و کمر بلند است که دکمه‌ی آن در بالای ناف بسته می‌شود. این نوع شلوار‌ها از  قسمت ران تا مچ پا حالت آزاد‌تری داشته و در اصطلاح حالت فیت ندارند. حالت کلی شلوار‌های مام استایل به صورت مخروطی بوده به طوری که در قسمت مچ پا شلوار حالت تنگ‌تری به خود می‌گیرد. دقت بکنید شلوار‌های مام استایل می‌توانند به صورت تمام راسته هم باشند که این مدل هم از محبوبیت بالایی برخوردارند. شلوار‌های مام استایل در نوع کلاسیک و قدیمی خود تنها رنگ آبی روشن حتی بدون سنگ شور بودند ولی امروزه در رنگ‌های متنوع، سنگ شور شده و زاپ دار هم در بازار فروش عرضه می‌شوند. در نظر بگیرید مشخصه‌‌های اصلی شلوار مام استایل، جنس پارچه جین ضخیم، فاق بلند بودن و حالت نیمه گشادی در تمام قسمت شلوار است.

تاریخچه شلوار مام استایل

اگر بخواهیم تاریخچه دقیق شلوار مام استایل‌ها را بدانیم اولین استفاده از این شلوار‌ها  به قرن  ۱۸ میلادی یعنی اولین استفاده از شلوار‌های جین باز می‌گردد. درواقع شلوار‌های جین برای اولین بار در این قرن  به دلیل دوام و ضخامت بالا توسط کارگران معادن و ملوانان استفاده شدند.

بعد‌ها از سال ‌های ۱۹۵۰ میلادی، نوجوانان اروپایی و امریکایی شروع به استفاده از شلوار‌های جین با مدل‌های متنوع کردند. اما  به طور دقیق پوشیدن شلوار‌های جین با سبک مام استایل به دهه‌های ۹۰ و ۸۰ میلادی باز می‌گردد که به طور گسترده این مدل شلوار‌ها در انواع استایل‌ها مورد کاربرد قرار گرفت.  از سال ۲۰۲۰  تا به امروز شلوار‌های جین مام استایل جزء شلوارهای ترند با سبک وینتیج مورد استقبال جوانان و نوجوانان در داشتن استایل‌‌های کژوال و حتی مجلسی شده است.

فرق شلوار مام استایل و مام فیت

بعضی افراد تصور می‌کنند شلوار مام استایل با شلوار مام فیت یک نوع شلوار هستند. گرچه شباهت‌های زیادی بین این دو شلوار وجود داشته اما تفاوت‌های بارزی هم بین آن‌ها وجود دارد که با شناخت آن‌ها می‌توانیم بر اساس سلیقه‌ و تیپ بدنی خود شلوار مناسب بخریم.

شلوار مام فیت بر خلاف شلوار مام استایل در قسمت ران و پایین پا‌ها حالت تنگ‌تری دارد. این مدل شلوار‌ها می‌توانند از جنس پارچه‌های متنوع به غیر از جین باشند. میزان ضخامت و رنگ پارچه هم در شلوار‌های مام فیت متنوع بوده به طوری که شلوار پارچه‌ای و کش‌بافت مام فیت هم وجود دارد که این موضوع در مورد شلوار‌های مام استایل کمی محدودیت دارد. شلوار‌های مام فیت همانند شلوار مام استایل فاق بلند بوده و دکمه آن‌ها بالای ناف بسته می‌شود. هر دو نوع شلوار همچنین حالت مخروطی داشته و در قسمت مچ پا تنگ می‌شوند.

افرادی که شلوار مام استایل برای آن‌ها مناسب خواهد بود

  • اگر کمی اضافه وزن در قسمت کمر دارید، شلوار‌های مام استایل به دلیل فاق بلند بودن و پوشش کامل شکم و پهلو می‌تواند برای شما مناسب باشد. از طرفی با پوشیدن این شلوار دیگر نیاز به گن لاغری نخواهید داشت چراکه این شلوار‌ها کمی حالت تنگ در قسمت شکم دارند که باعث جمع شدگی پهلو و شکم می‌شوند.
  • اگر قد کوتاه دارید، شلوار‌های مام استایل گزینه مناسب برای شما نخواهند بود و بهتر است شلوار‌ها بلند‌تر را امتحان کنید.
  • افراد چاق هم بهتر است از شلوار‌‌های مام استایل در استایل خود استفاده نکنند چراکه این شلوار‌ها به دلیل نداشتن حالت تنگ در ساق و ران‌ها، به چاق‌تر دیده شدن شما کمک می‌کنند.
  • افرادی که لاغر هستند به راحتی می‌توانند، شلوار مام استایل بپوشند. برای پُر دیده شدن ران و پاها، شلوار‌های مام استایل به دلیل داشتن حالت نسبتا گشاد، گزینه‌ای مناسب هستند.

شلوار مام استایل برای چه مکانی مناسب است؟

با شلوار‌های مام استایل می‌توانید انواع استایل رسمی، نیمه رسمی و کژوال (راحتی) داشته باشید. در واقع شما با در نظر گیری این نکته که شلوار‌ مام استایل را با چه نوع آیتم‌های دیگر ست خواهید کرد، می‌توانید یک استایل رسمی تا کژوال داشته باشید. در مجموع از شلوار‌های مام استایل می‌توانید در دورهمی‌ها و مجالس دوستانه، کافه گردی، پیاده‌روی‌ها وحتی مراسمات و موقعیت‌های رسمی استفاده بکنید.

مدل و نوع شلوار مام استایل هم به نوعی باعث تغییر مکانی خواهد شد که شما می‌توانید با آن شلوار به موقعیت مورد نظر بروید. به عنوان مثال شلوار مام استایل مخروطی، سبک کژوال و راحتی تری نسبت به شلوارهای مام استایل راسته خواهند داشت. همچنین شلوارهای مام استایل زاپ دار برای موقعیت‌های دوستانه و غیر رسمی ایده‌آل تر از شلوارهای مام استایل ساده با رنگ‌های تیره خواهند بود.

با شلوار مام استایل چی بپوشیم؟

همان طور که اشاره شده است، قبل از اینکه یک استایل مناسب با شلوار مام استایل داشته باشید باید این سوال را از خود بپرسید که چه نوع سبک استایل برای موقعیت مورد نظر لازم است؟ رسمی یا راحتی.

با تعیین سبک استایل خود می‌توانید مناسب‌ترین لباس را با شلوار مام استایل بپوشید. در ادامه به صورت مجزا با لباس‌هایی که با شلوار مام استایل قابل پوشیدن هستند و استایل متفاوت رسمی و راحتی به ما خواهند داد، آشنا می‌شویم:

استایل کژوال؛ لباس‌های قابل پوشیدن با شلوار مام استایل

  • شلوار مام استایل با تیشرتها: شلوار مام استایل را می‌توانید با انواع تی‌شرت‌های ساده و حتی طرح دار ست کرده و برای رفتن به دورهمی‌های دوستانه، پیاده‌روی و هر نوع موقعیت غیر رسمی آماده باشید.
  • شلوار مام استایل با شومیزها: هماهنگی بین انواع شومیز‌ها با شلوار‌های مام استایل برای مهمانی‌های دوستانه غیر قابل وصف است. در ست کردن شومیز و شلوار‌های مام استایل این نکته در نظر بگیرد که بهتر است شومیز‌های طرح فانتزی را با شلوار مام استایل با نوع زاپ‌دار و رنگ‌های روشن ست کنید.
  • شلوار مام استایل با بلیزرجین: شلوار مام استایل با انواع کت و بلیزر سبک کژوال چون بلیزر‌های جین یک استایل غیر رسمی به شما خواهد داد. این نوع استایل برای دورهمی‌هایی که در فضا‌های باز هستند، کافه گردی و رفتن به گالری‌های هنری یک استایل جذاب خواهد بود.
  • شلوار مام استایل با پلیور: یک استایل زمستانی شیک و راحت با شلوار‌های مام استایل و پلیور‌های نیم‌تنه بافتنی تکمیل می‌شوند با پوشیدن یک کاپشن بادی کوتاه هم می‌توانید استایل خود را کامل‌تر بکنید.
  • شلوار مام استایل با انواع هودی و نیمتنههای اسپرت: یکی از آیتم‌هایی که می‌توانید با شلوار مام استایل ست بکنید انواع هودی و نیم‌تنه‌های ورزشی هستند. برای رفتن به مکان‌های تفریحی و پیاده روی روزمره، ست کردن انواع نیم‌تنه‌ها و هودی‌ها استایل راحت و سبکی به شما خواهند داد.

استایل رسمی: لباس‌های قابل پوشیدن با شلوار مام استایل

  • شلوار مام استایل با پیراهن دکمه دار: اگر پیراهن‌های دکمه دار را با یک شلوار مام استایل مدل راسته ست بکنید، یک استایل بی‌نظیر رسمی خواهید داشت. دقت بکنید هماهنگی لازم بین رنگ شلوار و رنگ و طرح پیراهن وجود داشته باشد.
  • شلوار مام استایل با اورکتها و کتهای فیت: اورکت‌ها و فیت‌کت‌ها به همراه شلوار جین یک استایل رسمی  و کلاسیک به شما خواهند داد. اگر از شلوار‌های رنگ تیره‌تر استفاده بکنید، استایل شما سنگین‌تر و برای موقعیت‌های فوق رسمی ایده‌آل‌تر به نظر خواهند آمد. سعی کنید، وقتی از فیت کت‌ها به همراه شلوار‌های مام استایل برای داشتن یک استایل رسمی استفاده می‌کنید از کمربند نیز در شلوارتان به کار ببرید. همچنین فیت کت‌ها باید قد کوتاهی داشته باشند و درصورت بلند بودن، عدم بسته بودن دکمه‌های کت الزامی می‌شود.

شلوار مام استایل را با چه سبک مانتو و پالتویی بپوشیم؟

در هنگام ست کردن مانتو با شلوار‌های مام استایل یک نکته اساسی را به یاد داشته باشید که این شلوار‌ها نباید با مانتو‌های تنگ پوشیده شوند. مانتو‌های جلو باز و گشاد بهترین مدل مانتو هستند که هماهنگی خوبی با شلوار‌های مام استایل خواهند داشت. برای داشتن استایل غیر رسمی انواع تی‌شرت‌ها به همراه مانتو‌های بلند یا کوتاه گشاد را امتحان بکنید. مانتو‌های کتی گشاد هم برای داشتن یک استایل نیمه رسمی تا رسمی با شلوار مام استایل گزینه مناسبی هستند.

مدل پالتو‌هایی که هماهنگی مناسب با شلوار مام استایل دارند مانند مانتو‌ها به صورت گشاد هستند. پالتو و نیم‌تنه‌های خز‌دار را هم می‌توانید با شلوارهای مام استایل پوشیده و یک استایل زمستانی فوق‌العاده داشته باشید. همچنین پالتو‌های بادی که می‌توانند قد بلند و کوتاه داشته باشند آیتم‌های زمستانی مناسب هستند که قابل ست شدن با انواع مدل شلوار جین مام استایل راسته و مخروطی خواهند بود.

کفش‌های مناسب با شلوار مام استایل

شلوار مام استایل هم با کفش‌های اسپرت و هم با کفش‌های پاشنه دار و تخت چون صندل‌های قابل ست کردن هستند. در واقع شما باید با توجه به دیگر آیتم‌هایی که با شلوار مام استایل پوشیده‌اید کفش مناسب را انتخاب بکنید.

شلوار مام استایل با کفش اسپرت

کفش‌های ورزشی به خصوص کفش‌های کتانی در رنگ‌های سفید و مشکی را می‌توانید با انواع رنگ و مدل شلوار‌های مام استایل بپوشید. در نظر داشته باشید در این صورت یک استایل کژوال و راحتی خواهید داشت که شما را به موقعیت‌های غیر رسمی می‌برند.

شلوار مام استایل با صندل

صندل‌ها را هم می‌توانید با شلوار مام استایل بپوشید. اگر این نوع کفش‌ها را با شلوار مام استایل ست می‌کنید، دورهمی و انواع مهمانی‌های دوستانه را می‌توانید با آن‌ها داشته باشید.

شلوار مام استایل با کفش کالج

کفش‌های کالج  را برای داشتن یک استایل نیمه رسمی و یا رسمی را به همراه شلوار مام استایل فراموش نکنید. کفش‌های کالج رنگ تیره می‌توانند انتخاب مناسب‌تری با این نوع شلوار‌ها برای موقعیت‌های رسمی باشند.

شلوار مام استایل با کفش پاشنه بلند

کفش‌های پاشنه بلند چون بوت‌های پاشنه بلند، اسنک هیلز‌ها ( پاشنه بلند و پهن) کفش‌هایی هستند که به راحتی می توانید در ست کردن با شلوار‌های مام استیل از آن‌ها استفاده بکنید. استفاده از این نوع کفش‌های جسورانه به همراه آیتم شلوار مام استایل، استایل خیره‌کننده و جذاب به شما می‌بخشد.

سبک مینیمالیستی و شلوار مام استایل

اگر می‌خواهید یک استایل راحت، شیک و بدون جلب توجه با شلوار مام استایل داشته باشید، پیشنهاد ما به شما، بهره‌گیری از  آیتم‌هایی با سبک مینیمال است. در این سبک، آیتم‌های ساده که همیشه ترند و مد هستند با شلوار مام استایل ست شده و یک استایل مینیمال شیک و ساده به شما ارائه می‌دهند. به عنوان مثال می‌توانید یک پلیور پشمی نیم‌تنه با رنگ خاکستری را با یک شلوار مام استایل آبی روشن مدل راسته پوشیده و با پوشیدن یک اورکت پشمی کوتاه یا بلند و یک بوت چرمی پاشنه بلند استایل مینیمال خود را به بهترین شکل کامل کنید. در نظر بگیرید در سبک مینیمال آیتم‌های لباس باید در عین سادگی از کیفیت بسیار بالا برخوردار باشند.

جمع‌بندی

دنیای مُد و فشن هر روزه در حال دگرگونی است و در هر حال، سبک تازه‌ای برای عرضه کردن دارد. شلوارهای آزادِ تقریبا کوتاهِ فاق بلند، مشهور به شلوار‌ مام استایل یک از ترندهای چند سال اخیر است که جایگزین شلوارهای جین اسکینی و جذب شده‌ است که بدون شک استایل‌های شیک و جذابی با این شلوار‌ها قابل اجرا هستند. شما هم ممکن است از جمله افرادی باشید که به استایل‌های همراه شلوار مام استایل علاقه‌مند باشید اما آیتم‌های مناسب با ست کردن آن را ندانید. در این مقاله سعی کرده‌ایم علاوه بر معرفی شلوار‌ مام استایل و انواع آن، به انواع لباس‌هایی که قابل ست کردن با این نوع شلوار هستند را هم اشاره‌ای بکنیم. به عنوان سخن پایانی، فراموش نکنید، برای داشتن یک استایل جذاب و شیک علاوه بر اینکه به لباس‌های باکیفیت و هماهنگ نیاز است، به خلاقیت و تجربه هم احتیاج خواهد بود. پس در زمان ست کردن انواع لباس با شلوار مام استایل، نوآوری را هم چاشنی کار خود قرار بدهید.

 

 

 

 

 

 

مجله مد مدیناست

مجله "مدیناست" با رویکردی متفاوت، جذابترین و جدیدترین اخبار دنیای مد و پوشاک را برای علاقمندان ارائه می‌دهد. از آخرین طراحی‌ها و روند‌های جهانی گرفته تا نکات استایل و ترفندهای خرید هوشمندانه، این مجله به خوانندگان خود یک تجربه فراگیر از دنیای مد می‌آفریند. با محتوای متنوع و تصاویر جذاب، "مدیناست" به عنوان راهنمایی جامع برای افرادی که به دنبال به‌روزترین اطلاعات مد هستند، شناخته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوال برایتنا پیش آمده؟از ما بپرسید
×
پشتیبانی مدیناست