آرایش و زیبایی

روتین پوستی مناسب پوست شما چیست؟

برای داشتن یک پوست زیبا، شاداب و جوان باید روتین پوستی داشته باشید. اما این روتین پوستی می‌تواند برای پوست‌های مختلف تا حدودی با هم متفاوت باشد. به‌طور کلی، پنج نوع پوست وجود دارد؛ خشک، چرب، معمولی، مختلط و حساس. ضروری است که روتین مراقبت روزانه از پوست خود را براساس نوع پوستی که دارید تنظیم کنید، در غیر این صورت در طولانی‌مدت ممکن است دچار برخی از مشکلات پوستی شوید.

ما در این مقاله به شما یاد می‌دهیم که چطور نوع پوست خود را تشخیص دهید و بعد روتین پوستی مناسب با هر نوع پوست را توضیح می‌دهیم.

روتین پوستی

چرا تشخیص نوع پوست برای روتین پوستی مهم است؟

نوع پوست هر فرد با فرد دیگر فرق دارد و این تفاوت نوع، سبب تفاوت در مراقبت‌های مورد نیاز می‌شود. استفاده از محصولاتی که برای یک نوع پوست مناسب نیستند، بیشتر از اینکه مفید باشند، ضرر دارد. به‌عنوان مثال، استفاده از محصولی که برای پوست حساس بیش از حد قوی است می‌تواند باعث التهاب،قرمزی و حتی جوش شود. برعکس، استفاده از محصولی که به‌اندازه کافی آب‌رسانی نمی‌کند، برای پوست خشک می‌تواند منجر به پوسته‌پوسته‌شدن، تیرگی و پیری زودرس شود.

با شناخت نوع پوست خود، می‌توانید محصولات مناسبی را انتخاب کنید که به شما در رسیدن به اهداف مراقبت از پوست کمک می‌کند.

چگونه نوع پوست خود را بشناسیم؟

برای شناختن نوع پوست، لازم است به‌دنبال علائم و حس پوست خود در شرایط مختلف باشید. یک راه خوب برای تشخیص نوع پوست این است که پس از شستن صورت، هیچ محصولی را روی پوست خود نزنید و پس از 30 دقیقه صورت خود را در آینه نگاه کنید.

  • اگر تمام صورت شما چرب به نظر می‌رسد و منافذ باز، قابل مشاهده هستند، پوست شما «چرب» است.
  • اگر احساس می‌کنید پوست شما سفت و خشک است، نوع پوست شما «خشک» است.
  • اگر چانه، بینی و پیشانی چرب و بقیه خشک است، پوست شما «مختلط» است.

اما به‌جز این نوع پوست‌ها، نوع نرمال و حساس هم وجود دارند. پوست‌های نرمال چیزی در بین موارد بالا هستند و انواع حساس پوست، بیش از حد به محرک‌های خارجی واکنش نشان می‌دهند.

با شناخت دقیق پوست خود، می‌توانید انتخاب‌های آگاهانه‌ای در مورد محصولات و روتین‌های پوستی داشته باشید. این انتخاب‌های آگاهانه به شما کمک می‌کند تا پوست خود را شاداب و جوان نگه‌ دارید.

فرق نوع پوست با وضعیت کنونی پوست

نوع پوست ساختار پوست ما است که تا حد زیادی توسط ژنتیک تعیین می‌شود. نوع پوست معمولاً در تمام طول عمر ثابت می‌ماند. تنها چند عامل مانند شیمی‌درمانی، آکوتان و بارداری می‌توانند نوع پوست را تغییر دهند.

تشخیص نوع پوست براساس اندازه منافذ و مقدار تولید روغن (معمولی، چرب، خشک و ترکیبی) یا افزایش واکنش‌پذیری پوست (حساس) انجام می‌شود.

از سوی دیگر، وضعیت کنونی پوست، وضعیت پوست شما در حال حاضر است. عواملی مانند آب و هوا، رژیم غذایی، استرس، آلودگی و پاسخ به محصولات مراقبت از پوست، وضعیت کنونی پوست را مشخص می‌کنند. این عوامل می‌توانند بر روی پوست تاثیر گذاشته و آن را برای مدتی تغییر دهند. اگر وضعیت کنونی پوست نامناسب باشد، مشکلات پوستی مانند دهیدراتاسیون، التهاب، هایپرپیگمانتاسیون، جوش‌های سرسیاه، خطوط ریز، بافت خشن و از دست دادن خاصیت ارتجاعی بروز می‌کنند.

نوع پوست و وضعیت کنونی آن، اغلب با هم ترکیب شده و سبب می‌شوند مشکل پیش‌آمده راحت و یا سخت درمان شود. برای مثال، آکنه در پوست‌های خشک معمولا موقتی است و سریع‌تر درمان می‌شود. اما یک پوست چرب که به دلیل تولید زیاد چربی دچار آکنه شده است، ممکن است به‌سختی درمان شود.

روتین پوستی

روتین پوستی چیست؟

ترتیب روتین پوستی معمولا شامل مجموعه‌ای از مراحل است که برای پاک‌سازی، مرطوب‌کردن و محافظت از پوست طراحی شده است. روتین، اغلب شامل پاک‌سازی، لایه‌برداری، تقویت‌کردن، استفاده از سرم یا درمان و مرطوب‌کننده است. علاوه‌بر این، استفاده از کرم ضد‌آفتاب در طول روز بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های خورشید محسوب می‌شود. روتین پوستی آقایان و خانم‌ها تقریبا مشابه است.

مراحل روتین پوست برای انواع پوست

بیایید مراحل روتین پوستی را برای پوست‌های مختلف بررسی کنیم.

روتین پوستی پوست خشک

پوست خشک فاقد رطوبت بوده و چربی کم‌تری تولید می‌کند. خشن و پوسته‌پوسته است و بافت آن ناهموار به‌نظر می‌رسد. این نوع پوست احساس خشکی دارد و ممکن است دچار تحریک و خارش شود. پوست خشک به دلیل از دست‌دادن خاصیت ارتجاعی در سنین پایین، بسیار مستعد ایجاد خطوط ریز و چین و چروک است.

برای مراقبت از این نوع پوست، به محصولات تسکین‌دهنده پوست با ترکیبات ملایم و آب‌رسان مانند اسید هیالورونیک، سرامیدها و غیره نیاز دارید تا رطوبت پوست خود را بازیابی و نگهداری کرده و آن را نرم و صاف کنید.

محصولات ایده‌آل برای انواع پوست‌های خشک شامل موارد زیر هستند:

  • لوسیون پاک‌کننده ملایم
  • شست‌و‌شوی صورت با محلول آب‌رسان
  • مرطوب‌کننده یا کرم فوق‌العاده آب‌رسان
  • ضد‌آفتاب بر پایه ژل یا کرم
  • کرم شب جوان‌کننده

در اینجا مراحلی که باید برای روتین پوستی مراقبت از پوست خشک دنبال کنید، آورده‌ شده است:

  1. روتین مراقبت از پوست خود را صبح‌هنگام با شست‌و‌شوی صورت با یک شوینده ملایم آب‌رسان آغاز کنید.
  2. سپس استفاده از تونر صورت و بعد از آن سرم هیالورونیک اسید یا سرم ویتامین C را برای آب‌رسانی و درخشندگی در نظر بگیرید.
  3. حالا از مرطوب‌کننده و ضد‌آفتاب فوق‌العاده مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  4. در شب، مراقبت از پوست خود را با لوسیون پاک‌کننده ملایم شروع کنید.
  5. قبل از خواب از فرمول خانگی، کرم‌شب یا کرم فوق‌العاده مرطوب استفاده نمایید.

بهترین روتین پوستی پوست چرب

برخلاف پوست‌های خشک، پوست چرب بیش از حد سبوم (روغن) تولید می‌کند. این روغن ترشح‌شده از غدد پوستی، ظاهر پوست را چرب و براق نشان می‌دهد. پوست چرب با مشکلات پوستی مختلفی مانند بزرگ‌شدن منافذ، جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سرسفید، آکنه و لک همراه است.

برای مدیریت پوست چرب، به ترکیبات کنترل‌کننده چربی، غیرکومدون‌زا و مات‌کننده نیاز دارید؛ مانند فندق افسون‌گر (witch hazel)، نیاسینامید و اسید آزلائیک. این مواد با خواص ضدالتهابی به‌شما کمک می‌کنند تا پوستی صاف‌تر داشته باشید.

محصولات ایده‌آل برای انواع پوست‌های چرب شامل موارد زیر هستند:

  • محلول شست‌و‌شوی صورت کف‌کننده بدون روغن
  • تونر صورت
  • سرم ویتامین C
  • مرطوب‌کننده مات‌کننده و کنترل‌کننده چربی
  • ضد‌آفتاب با طیف گسترده ژل

اگر پوست چرب دارید، مراحل زیر به‌عنوان روتین پوستی برای شما مناسب هستند.

  1. روتین پوستی روز با استفاده از یک شوینده دارای کف، اما بدون روغن شروع می‌شود. لازم است با استفاده از این شوینده صورت خود را تمیز کنید و تمام آلودگی، کثیفی و چربی اضافی را پاک نمایید.
  2. برای تحت کنترل نگه‌داشتن غدد چربی باید از تونر استفاده کنید.
  3. سرم نیاسینامید یا سرم اسید آزلائیک برای پوست ناهموار، هیپرپیگمانتاسیون و اسکارهای آکنه (به‌ویژه برای پوست‌های مستعد آکنه) مفید است. به یاد داشته باشید که مصرف این سرم‌ها را با غلظت‌های کم شروع کنید یا قبل از مصرف، مقدار کمی از آن‌ها را روی پوست تست کنید.
  4. پس از آن، از مرطوب‌کننده مات‌کننده استفاده کنید تا پوست خود را بدون براق و چرب کردن، مرطوب کنید.
  5. در آخر برای محافظت در برابر آفتاب و جلوگیری از آسیب نور خورشید، از ضدآفتاب مبتنی بر ژل یا یک ضد‌آفتاب مات‌کننده استفاده کنید.
  6. برای روتین پوستی شب نیز صورت خود را تمیز کنید، از تونر مناسب برای منافذ استفاده کنید و روتین را با سرم ویتامین C پایان دهید.

روتین پوستی

روتین پوست ترکیبی یا مختلط

وقتی نوبت به روتین پوست ترکیبی می‌رسد، باید روی مشکلات مرتبط با پوست خشک و چرب هم‌زمان تمرکز کنیم. منطقه T چرب، آکنه یا جوش‌های گاه‌به‌گاه، ظاهر براق پوست و منافذ بزرگ‌شده، از پوست مختلط خبر می‌دهند.

برای مراقبت از این نوع پوست، نکات زیر را در روتین پوستی در نظر بگیرید.

  • همیشه از یک پاک‌کننده ملایم پوست استفاده کنید، که به تعادل هیدراتاسیون و کنترل تولید چربی کمک کند.
  • باید از تونر استفاده کنید، زیرا به حفظ pH پوست شما و محدودکردن تولید بیش از حد چربی کمک می‌کند.
  • می‌توانید به سراغ مرطوب‌کننده‌های فوق‌العاده آب‌رسان بروید؛ زیرا این مرطوب‌کننده‌ها نه تنها پوست شما را آب‌رسانی می‌کنند، بلکه باعث تولید بیش از حد سبوم نیز نمی‌شوند.
  • اگر منطقه T شما هنوز قابل کنترل نیست، از مرطوب‌کننده مات‌کننده روی ناحیه T خود استفاده کنید.
  • استفاده از کرم ضد‌آفتاب مبتنی بر ژل spf 50 را برای حفظ سلامت کلی پوست، هرگز فراموش نکنید.

روتین پوست حساس

پوست حساس به این معنی است که پوست به‌راحتی تحریک یا ملتهب شده و نسبت به بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و عوامل محیطی، به‌ویژه قرارگرفتن در معرض نور خورشید بسیار واکنش نشان می‌دهد.

افرادی که پوست حساسی دارند به‌راحتی دچار آفتاب‌سوختگی می‌شوند. قرمزی، خشکی و خشن‌شدن پوست، خارش و سوزش معمولاً در افرادی با پوست حساس مشاهده می‌شود.

اگر پوست شما از نوع حساس است، باید با احتیاط از محصولات مراقبت از پوست یا محصولات آرایشی استفاده کنید. فراموش نکنید که قبل از خرید هر محصولی، آن را تست کنید.

برای روتین پوست حساس، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • همیشه محصولات مراقبت از پوست ملایم، طبیعی و سازگار با پوست حساس را انتخاب کنید.
  • از مرطوب‌کننده فوق‌العاده مرطوب استفاده کنید. این نوع مرطوب‌کننده می‌تواند به تسکین پوست شما کمک کند.
  • استفاده از کرم ضد‌آفتاب با پایه ژل و SPF 50 را هنگام بیرون رفتن در آفتاب فراموش نکنید.
  • همچنین سعی کنید برای مدت طولانی‌تری از تماس مستقیم با اشعه خورشید خودداری نمایید.

روتین پوست نرمال

پوست معمولی به‌معنای پوست متعادل با آب‌رسانی مناسب، تولید سبوم کافی و بدون حساسیت بیش از حد است. این نوع پوست بهترین است؛ زیرا هنگام انتخاب محصولات مراقبت از پوست، نیازی به نگرانی ندارید.

پوست نرمال، شفاف و بدون قرمزی است، منافذی کاملاً کوچک دارد و آب‌رسانی آن متعادل است. با این حال، هنوز هم بهتر است به سراغ محصولات مراقبت از پوست باکیفیت بروید.

اگر پوست شما نرمال است، برای روتین پوستی موارد زیر را رعایت کنید:

  • برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، یک شوینده آب‌رسان صورت یا یک محلول شست‌و‌شوی صورت با لایه‌برداری ملایم را انتخاب کنید.
  • یک مرطوب‌کننده بدون چربی باکیفیت را برای مصرف انتخاب کنید.
  • برای حفظ یکپارچگی پوست باید از سرم ویتامین C، سرم رتینول یا سرم اسید هیالورونیک استفاده کنید.
  • می‌توانید از ضد‌آفتاب کرمی، ژلی یا اسپری استفاده کنید.

روتین پوستی

مزایای روتین پوست مناسب برای پوست‌های مختلف

روتین پوست برای همه انواع پوست‌ها مناسب است. با استفاده از این روال منظم می‌توان مشکلات مربوط به هر نوع پوست را کنترل کرده و درمان کرد. بیایید مزایای روتین پوست را برای هر نوع پوست به‌طور جداگانه بررسی کنیم.

مزایای روتین پوستی برای پوست نرمال

  • حفظ تعادل: روتین مراقبت از پوست با حفظ رطوبت و محافظت از آن به حفظ تعادل طبیعی پوست نرمال کمک می‌کند.
  • جلوگیری از پیری زودرس: استفاده منظم از مرطوب‌کننده‌ها و کرم‌های ضد‌آفتاب در روتین پوستی می‌تواند از علائم پیری زودرس مانند خطوط ریز و چین‌و‌چروک جلوگیری کند.
  • افزایش درخشندگی: پاک‌سازی و لایه‌برداری منظم می‌تواند به حذف سلول‌های مرده پوست کمک کرده و پوست نرمال را روشن‌تر و درخشان‌تر نشان دهد.

مزایای روتین پوستی برای پوست خشک

  • آب‌رسانی: مرطوب‌کننده روتین به جبران رطوبت از دست رفته کمک می‌کند و از خشکی، پوسته‌پوسته‌شدن و خارش جلوگیری می‌کند.
  • تغذیه: استفاده از محصولاتی با ترکیبات آب‌رسان، مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین می‌تواند پوست خشک را تغذیه کرده و تسکین دهد.
  • ترمیم سد پوستی: روتین مراقبت از پوست می‌تواند عملکرد سد طبیعی پوست خشک را تقویت کند، حساسیت را کاهش داده و از کاهش رطوبت جلوگیری کند.
  • کاهش چین‌و‌چروک: پوست خشک در معرض چین‌و‌چروک است. اما یک روتین پوستی مناسب، می‌تواند از چین و چروک زودهنگام جلوگیری کند.

مزایای روتین پوستی برای پوست چرب

کنترل سبوم: پاک‌سازی و لایه‌برداری مناسب روتین پوستی به از بین‌بردن چربی اضافی و آلودگی‌ها کمک کرده و احتمال مسدود‌شدن منافذ و آکنه را کاهش می‌دهد.

مات‌کردن پوست: استفاده از محصولات بدون روغن یا مات‌کننده روتین پوستی می‌تواند به کنترل درخشندگی و مات‌شدن پوست در طول روز کمک کند.

کوچک‌کردن منافذ: برخی از مواد مراقبت از پوست مانند اسید سالیسیلیک می‌توانند با پاک نگه‌داشتن منافذ بزرگ‌شده از مواد زائد، آن‌ها را مجددا کوچک کند.

مزایای روتین پوستی برای پوست مختلط

مزایای روتین پوستی برای پوست مختلط ترکیبی از مزایای آن برای پوست‌های چرب و خشک است.

مزایای روتین پوستی برای پوست حساس

  • مراقبت ملایم: استفاده از محصولات ملایم و بدون عطر که برای پوست‌های حساس طراحی شده‌اند به جلوگیری از تحریک و التهاب کمک می‌کند. روتین پوستی برای این افراد مهم است.
  • تسکین‌دهنده تحریک: ترکیب مواد تسکین‌دهنده مانند آلوئه ورا و بابونه می‌تواند به کاهش قرمزی و ناراحتی کمک کند.
  • تقویت سد پوستی: روتین پوستی با تمرکز بر ترمیم سد پوستی به تقویت سد محافظ پوست کمک کرده و حساسیت پوست به ورود مهاجمان خارجی را کاهش می‌دهد.

روتین پوستی برای پوست‌های مختلف

10 نکته کلی برای مراقبت از تمام انواع پوست‌ها

علاوه‌بر موارد ذکر‌شده برای روتین پوستی هر نوع پوست، لازم است موارد زیر را رعایت کنید. فرقی ندارد که چه نوع پوستی دارید، در هر صورت، رعایت موارد زیر می‌تواند به بهبود ظاهر و بافت پوست شما، کمک کند.

  1. مقدار زیادی آب بنوشید و خود را به‌خوبی هیدراته نگه دارید.
  2. برای داشتن پوستی سالم و درخشان از یک رژیم غذایی سالم با مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.
  3. در طول روز از ضدآفتاب استفاده نمایید و از قرارگرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری نمایید. پوشیدن لباس‌های محافظ، کلاه‌های لبه‌پهن و عینک آفتابی، کمک بزرگی در برابر آسیب‌های احتمالی آفتاب به پوست است.
  4. تمرین مدیریت استرس و ورزش برای سلامتی پوست بسیار لازم است.
  5. استفاده از لوازم آرایش سنگین و روغنی می‌تواند سبب مسدود‌شدن منافذ پوست شود. همیشه قبل از رفتن به رختخواب، آرایش را پاک کنید تا پوست شما نفس بکشد و هنگام خواب التیام یابد. یک کرم شب جوان‌کننده برای بهبود بافت پوست، صاف‌تر و شفاف‌کردن پوست بسیار مناسب است.
  6. آب داغ می‌تواند چربی طبیعی پوست را از بین برده و باعث خشکی و سوزش شود. هنگام تمیزکردن و شست‌و‌شوی صورت خود از آب ولرم استفاده کنید.
  7. از مالش‌دادن بیش از حد پوست خود خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث تحریک و التهاب شود. هنگام تمیز کردن و مرطوب‌کردن پوست، از حرکات دایره‌ای و ملایم استفاده کنید.
  8. پوست گردن و سینه شما به اندازه پوست صورت حساس هستند؛ بنابراین لازم است علاوه‌بر پوست صورت، از پوست این نواحی هم مراقبت کنید.
  9. محصولات مراقبت از پوستی را انتخاب کنید که عاری از مواد شیمیایی و عطر باشند؛ زیرا این مواد می‌توانند باعث تحریک و آسیب به پوست شوند. به‌دنبال محصولاتی باشید که با مواد طبیعی و مغذی فرموله شده‌اند.
  10. از محصولات لایه‌بردار مانند اسکراب صورت، ماسک صورت و… یک‌بار در هفته استفاده کنید تا سلول‌های مرده پوست را لایه‌برداری کرده و به پوست خود ظاهر جوان و شادابی بدهید.

سخن آخر

سفر سلامت پوست را با شناخت پوست خود آغاز نمایید و سپس روتین مناسب پوست خود را پیاده‌سازی کنید. یک روتین خوب به شما کمک می‌کند تا صورت خود را جوان و شاداب نگه‌ دارید. فرقی ندارد که پوست شما چرب باشد، خشک، مختلط، حساس و یا نرمال، در هر صورت می‌توانید با تشخیص نوع پوست و انتخاب محصولات مناسب برای نگهداری از آن، پوست خود را سالم و زیبا نگه دارید. همچنین می‌توانید از محصولات روتین پوستی ordinary نیز استفاده کنید.

 

سوالات متداول در باره روتین پوستی انواع مختلف پوست

در این قسمت از مقاله، سوالات رایج درباره روتین پوستی انواع مختلف پوست را مطرح کرده و به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

چگونه نوع پوست را بررسی کنیم؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی نوع پوست، بررسی اندازه منافذ و چربی پوستتان است. در آینه نگاه کنید؛ اگر منافذ پوست اصلاً قابل مشاهده نیست، پوست خشکی دارید. منافذ به‌وضوح بزرگ‌شده و پوست براق، نشان می‌دهد که شما پوست چربی دارید. اگر بیش از یک اندازه از منافذ روی صورت خود دارید، احتمالا پوست شما مختلط است.

چند نوع پوست وجود دارد؟

نوع پوست بر‌اساس میزان سبوم (روغنی) ترشح‌شده مشخص می‌شود. پنج نوع پوست وجود دارد؛ خشک، روغنی، معمولی، ترکیبی و حساس. عواملی مانند استرس، ژنتیک، هورمون‌ها، رطوبت و علائم پیری می‌توانند بر چربی پوست شما اثر بگذارند.

کدام کرم ضدآفتاب برای همه انواع پوست مناسب است؟

یک ضد‌آفتاب با طیف وسیع با حداقل SPF 30 برای انواع پوست ایده‌آل است. با این حال بهتر است نوع ضد‌آفتاب خود را بر‌اساس ویژگی‌های پوستتان و راهنمایی‌های ذکر‌شده در این مقاله انتخاب کنید.

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟

برای مراقبت از پوست خود، لازم است یک روتین روزانه داشته باشید. به‌طور معمول روتین پوستی با استفاده از محلول شست‌و‌شوی مناسب آغاز می‌شود و به‌دنبال آن تونر، سرم و محلول‌های ویژه و سپس ضدآفتاب قرار می‌گیرد. در شب نیز معمولا لازم است پوست را مجددا شست‌و‌شو داده و با مرطوب‌کننده مناسب و یا کرم شب جوان‌کننده، نرم کنید. لازم به ذکر است که اگر چه مراحل روتین تقریبا برای انواع پوست‌ها مشابه است، اما نوع محصولات انتخابی، تعداد دفعات شست‌و‌شو و نوع سرم‌ها، برای انواع مختلف پوست می‌تواند متفاوت باشد.

آیا می‌توان از ترکیبی از محصولات مختلف، برای پوست مختلط استفاده کرد؟

اگر مناطق T و U پوست شما با هم بسیار متفاوت هستند (یعنی ناحیه Tکاملا چرب و ناحیه Uکاملا خشک است)، در ترکیب و هماهنگ‌کردن محصولات مختلف تردید نکنید. شما می‌توانید محصولات مراقبت از پوست مختلف مربوط به پوست خشک و چرب را برای مدیریت مناطق خشک و در این دو ناحیه ترکیب کنید.

مجله مد مدیناست

مجله "مدیناست" با رویکردی متفاوت، جذابترین و جدیدترین اخبار دنیای مد و پوشاک را برای علاقمندان ارائه می‌دهد. از آخرین طراحی‌ها و روند‌های جهانی گرفته تا نکات استایل و ترفندهای خرید هوشمندانه، این مجله به خوانندگان خود یک تجربه فراگیر از دنیای مد می‌آفریند. با محتوای متنوع و تصاویر جذاب، "مدیناست" به عنوان راهنمایی جامع برای افرادی که به دنبال به‌روزترین اطلاعات مد هستند، شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
سوال برایتنا پیش آمده؟از ما بپرسید
×
پشتیبانی مدیناست